tisdag 23 juni 2015

Utskriven

Jag har ju totalt glömt bort att skriva att E är utskriven från psykiatrin. I går faktiskt! Det känns härligt men hur länge ska det vara innan hon åker in igen? Som vanligt så hoppas vi att det ska gå lång tid och att hon får må bra så att hon inte behöver läggas in. Men NÄR hon blir inlagd så beror det ju på att hon har starka suicidtankar vilket vi fick veta i dag. Det hade vi redan räknat ut men det blir liksom bekräftat när dem skriver det till oss.

Det jag som mamma känner är en förtvivlan och hopplöshet och framför allt en inre oro som nästan förgör mig. Jag har levt i denna oro och sorg under lika många år som min dotter har mått dåligt och jag är alltid alltid LIVRÄDD för att hon ska ta sitt liv. Att hon ska lyckas!! Var tar man vägen med den oron? Kan dem som tycker att vår flicka inte ska ha mer vård förklara det för mig? Just för hennes suicidtankar så är det ju bra att hon blir inlagd eftersom hon inte är säker på boendet under de perioderna.

Hennes jobb på hunddagiset ska nog i alla fall utökas som jag nämnde tidigare och det är bra. Att jobba med djur gör gott för själen!

På tal om hundar så är vår äldsta lilla grå fortfarande inte hundra pigg. Eller hon är pigg men vill inte äta något. På åtta dagar har hon bara ätit några kulor, några Frolic och ett par ostbitar. Tack och lov så dricker hon i alla fall!

På torsdag är det ju återbesöket hos veterinären! Har lilla grå inte börjat att äta innan dess så får vi ta upp det med dem. Det kan vara tänderna som krånglar men det kan också vara att hon mår illa av medicinerna.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...