tisdag 7 juli 2015

Då var det klippt

Så ja nu är tösen inlagd precis som jag anade! Hon skrev till mig att hon satt och väntade på att få komma in på avdelningen på psykiatrin. Det gick inte längre skrev hon! Mitt hjärta blöder för jäntan!

Hos veterinären gick det bra och Daisy var kolugn! Ett ultraljud gjordes och en cysta hittades vid livmodern, på andra sidan vid äggstocken syntes en vätska som oroade veterinären lite och slutligen så kunde hon både se och känna en juvertumör. Jag fick känna jag med och blev förvånad över att jag inte har märkt den själv eftersom jag senast för några dagar sedan vände på Daisy när jag skulle klippa hennes klor. På rygg låg hon där i mitt knä men inte såg jag någon knöl då.

Nu ska hon äta antibiotika för säkerhet skull i tio dagar och mest troligt så måste vi ta bort livmodern på henne och även knölen förstås. Så det kan gå!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...