tisdag 14 juli 2015

Fina fina E

Veterinärbesöket i dag med Daisy gick bara bra! De gjorde aldrig något mer ultraljud men klämde på hennes mage och då reagerade Daisy och visade tydligt att hon tyckte att det var obehagligt eller rent av gjorde lite ont. Ett kissprov begärdes in så jag fick en soppslev, gick ut med Daisy på en grässlätt en bit bort och när hon satte sig för att kissa så skyndade jag mig att stoppa soppsleven under hennes mage. Det såg nog onekligen roligt ut när jag sedan vandrade tillbaka med soppsleven med kiss i ena handen och Daisy i den andra för folk glodde som tusan.

Tydligen så var det lite blod i urinet så veterinären skulle skicka det på odling och sedan så rekommenderade hon att vi tar bort livmodern på tiken. Den 25 augusti har vi en tid bokad för det ingreppet. Hoppas att allting kommer att gå bra!

Ni ska bara veta så himla fin E blev i sitt hår efter att ha färgat, slingat och klippt det. Otroligt vilken skillnad det blev på kvalitén! Jättekul att se och E själv var supernöjd med det. Helt klart värt de 1500 kronorna det kostade!

Sedan blev det kalas hos barnbarnet och hon var lika nöjd hon över tårtvalet och presenterna som hon fick. Eftersom allting handlar om Frozen nu för hennes del så var valet på vad vi skulle köpa inte speciellt svårt.

E såg ut att må bra i dag till vår stora glädje! Innan vi åkte hem så beställde hon en rullpizza och också det var kul att hon ville ha. Hoppas bara att hon inte får ångest efteråt! Det brukar kunna bli så ibland!

Lägger in några kort från dagens kalas och med det så säger jag bye bye för i morgon lämnar vi Sverige och reser till varmare breddgrader.










Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...