lördag 11 juli 2015

Kort inlägg

Nu blir det ett kort inlägg innan jag ska i säng! Var och hämtade min dotter på sjukhuset i går då hon hade skrivits ut. Med kedjetäcke, nackgrejen och allting! När vi kom hem till henne så hade hon fått en avi om att västen gick att hämta ut vilket hon sedan for och gjorde med sin pappa eftersom jag var tvungen att bege mig direkt.
E såg ut att må lite lite bättre men ändå inte! Det är något med ansiktsuttrycket som är liksom stelt kan både jag och A tycka när vi ser henne. Något som förstås kan bero på ångesten men vi funderade också på om det har att göra med medicineringen. Hur som helst så jag jag glad att hon är utskriven nu!

Jag har haft mitt barnbarn här över natten och hela dagen till dess hennes mamma slutade jobbet. Som vanligt så var det jättemysigt och fick mig att må bättre för en stund. Men jag har fortfarande spänningar i kroppen som inte riktigt vill släppa. Jag blir galen om det är så att min ångest har kommit tillbaka efter alla år som borta. Jag blir galen om den inte försvinner igen! Försöker att inte tänka så mycket på den men då jag tänker så fokuserar jag på att det är förståeligt att jag har det jobbigt nu med tanke på allting som har hänt det sista året och att det måste sättas sig inom en på något sätt och att jag inte blir knäpp eller så.

Skulle E få en bättre behandling än vad hon har nu någonstans på ett behandlingshem där hon får bo och känna sig trygg och där jag kan känna mig trygg i att hon har det bra så skulle en stor del av mina jobbiga känslor inom mig försvinna. Men så länge det är så här så....

Fyra dagar kvar till det bär i väg! Snart är vi där!!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...