måndag 6 juli 2015

Oron

Jag är så trött på den ständiga oron som ploppar upp inom mig när jag inte får tag i min dotter och märker att hon inte har varit tillgänglig på olika sätt under en tid. Förmodligen så överdrivs min oro men samtidigt så har jag levt i den under så många år och den har många gånger varit befogad. När jag då inte får tag i henne och vi inte har hörts av på några dagar så börjar jag undra hur det står till - liksom jag gjorde i dag. Men hon var hos doktorn när jag ringde och det är ju skönt att det inte var något mer än det. Denna gång!

I morgon ska dem alla åka till Skellefteå för några dagars samvaro och roligheter. Jag har redan fört över pengar så att hon kan äta och ha kul samt shoppa. Det går alltid en massa pengar för henne under sommarhalvåret och denna gång är inget undantag. Hyra av buss på boendet kostar en massa, aktiviteterna kostar en massa, maten, shoppingen, bensinen....själv hade hon inte haft råd och hennes pappa har tydligen inte heller råd så jag fick sponsra. Västen och den där nackgrejen som kostade 5300 kr ändrade sig fadern om så jag har fått stå för dem själv. Man är ibland som en kassako men som jag sade till Es pappa så är det väl självklart att man ställer upp för sitt barn. Speciellt i denna situation som råder!

Hennes pappa och syster har ännu inte talat med henne om framtiden och pappan ville avvakta. Han är egentligen den där typen som aldrig säger något, aldrig lägger sig i och aldrig tar initiativ till att saker och ting ska hända. Där är vi väldigt olika varandra för jag är helt klart den drivande i det mesta och får bromsa mig själv ibland.

I morgon ska Daisy som är tio år gammal till veterinären då hon har haft flytningar ett tag och beter sig lite märkligt. Hon uppträder som att hon är i löpen och bjuder till och med ut sig till grannhunden men inte en droppe blod syns till och det är ovanligt. Alla tecknen hon visar är att hon ÄR i löpen men som sagt var är blodet då?! Varför har hon flytningar?!

I dag ringde jag i alla fall och bokade in en tid hos veterinären för säkerhet skull. Så att det inte är något med livmodern!

Jag har även fått svar i mina vårdkontakter idag angående tidsbeställningen fast det känns ju lite larvigt att gå till doktorn. Jag är inte den som springer till läkare i onödan. Helst inte alls om jag ska vara ärlig!

De svarade mig att i morgon tas det upp i teamet och sedan skickar de en kallelse men det är ju sommar så det dröjer nog innan jag får en tid. Kanske jag inte ens går i slutändan! Får se hur den beter sig när jag är utomlands!
Nio dagar kvar!!! Oroar mig för hannarna och önskar verkligen att de hade kunnat vara hos min vän Micke i stället. Han är så himla bra med hundarna och de ser honom som en husse då de känner honom så väl.

I morse när jag klev upp vid sextiden var det kyliga vindar som rådde utomhus. Hörde sedan att det hade varit endast fyra grader ännu tidigare!


En fin låt tillägnad mina älskade föräldrar som är sååå saknade!









När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...