måndag 13 juli 2015

SJÄLVDESTRUKTIV DOTTER

Vill bara påminna om att boken SJÄLVDESTRUKTIV DOTTER finns att köpa i olika bokhandlar bland annat på Adlibris och Bokus. Den är tjock så mycket läsning för den som gillar att läsa och den är stundtals tung att läsa men det är sanningen som kommer fram och den väger ska ni veta. Detta spektakel som pågår runt vår dotter är oförlåtligt! Min moster som jag talade med härom dagen blev även hon arg över att psykvården har dömt ut E som oförmögen att ta in en behandling på ett behandlingshem. Det begåvningshandikapp som de skriver om är så förbannat litet att det är skamligt att de har mage att skylla på det som orsak till att E inte ska kunna få mer vård. Moster utbrast: Men det är ju ett så litet begåvningshandikapp! Ja det är precis vad det är! Tösen var på gränsen till att inte få gå i särskolan när hon skulle börja där inför årskurs sex.

Något vi föräldrar också ångrar att vi gick med på förutom att vi då även ångrar att vi lät henne flytta till gruppboendet. Det var det dummaste vi gjorde för där och då så tappade vi den fina kontakt vi hade med vår dotter och personalen blev de viktigaste i hennes liv. Dem som vi upplever har motarbetat oss hela tiden liksom enhetschefen för boendet. Innan flytten dit så anförtrodde sig E väldigt mycket till mig. I så gott som allting! I dag är det väldigt sällan som hon gör det och det saknar jag därför att jag vet vad hon går igenom i mångt och mycket av egna erfarenheter och jag hade gärna varit ett större stöd för henne än vad jag är. Faktum är att det enda hon är öppen med oss om är att hon meddelar mig när hon har blivit inlagd. Vilket tydligen är personalen som har fått henne till att göra och det är ju i alla fall bra. Alltid något!

E mådde inte bra i går heller! Likadant som tidigare så det förvånar mig inte om hon snart blir inlagd igen. På tisdag ska hon klippa och färga håret och så är det kalas på eftermiddagen för mitt barnbarn som E också ska vara med på. Jag hoppas att hon kan vara närvarande och inte har hamnat på avdelningen igen.

Jag har beställt en Frost tårta då det är Frost för hela slanten som gäller för mitt barnbarn. Hon ska även få några prylar med Elsa och company! Tänk att hon fyller fem år - åren går så fort!

Om fem dagar är det ett år sedan mamma dog! Jag  saknar henne lika mycket nu som då och sorgen är minst lika stor nu också. Jag tittar varje dag på kortet på henne och pappa som jag har stående på bokhyllan och önskar så innerligt att jag fick prata med dem igen, krama mamma och säga hur mycket jag älskar henne. Höra hennes goda råd, hennes underbara skratt och ta hjälp av henne i allting som hon kunde hjälpa en med. Men så blir det aldrig mer! Nu får jag bara tala med henne i mina tankar utan att få något svar....

Lägger in några kort! Daisy som badade och som ni ser så var det ingen större hit. Lilla grå fick hänga med på en promenad men styr längden och farten i sin egen takt gammal som hon är. Gatan ned och sedan skulle hon hem vilket är stående de få gånger jag får med henne ut. Mamma kotte med familj fick bli plåtade också. Bor här utanför! Troy suktade efter min grönsaksomelett som ni kan se.









Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...