lördag 4 juli 2015

Tidsbeställning

Nu har jag gjort slag i saken och beställt en tid hos doktorn för mina magbesvär. Inte för att jag har lust att låta mig undersökas så där jättemycket i rädsla för att hon eller han ska remittera mig till sjukhuset för att göra en sådan där gastroskopi undersökning. Jag har testat och tro mig det är INTE kul! Drog ut slangen efter att de hade kört ned den en bit. Jag klarade helt enkelt inte av det! Nu är det många år sedan men ändå...

Det var egentligen A och även min ena dotter som tyckte att jag borde kolla upp det hela för säkerhet skull. Det är så märkligt att jag rör mig mycket nu igen och går flera mil per vecka, jag äter inte speciellt stora portioner om dagarna och ändå så har magen blivit större, jag har magsmärtor och andra besvär. Irriterande med tanke på att jag inte längre kommer i mina byxor och shortsen som jag ska ha när vi åker utomlands. Magen är konstig helt klart och i kväll till middag så blev jag till exempel mätt efter en halv taco ( litet bröd ) och en 33 cl öl.

E mår bra! Hon ser fram mot deras resa till Skellefteå om några dagar och i dag hade hon varit på stan och shoppat lite. Det är glädjande att hon har kunnat vara hemma nu en tid igen.

Jag hoppas att hon också klarar av att inte skära sig! Såg sist hon var här att hon hade skärsår på benen som inte var så vackra. Tidigare har jag bara sett dem insidan av armarna och ett på benet men nu var det alltså nya ärr. Så ledsen jag blir att hon ska förstöra sina fina fina ben och armar med fula skärsår som det blir.

Lägger in några bilder! I dag var vi till en herrgård och fikade. Det sägs förresten att det spökar där.
Bjuder även på en bild på lilla grå som älskar värmen och kan sitta på altanen och bara njuta av sommarvärmen. Som vi alla andra!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...