fredag 7 augusti 2015

Akuten

I natt vaknade jag med yrsel och brus i huvudet! Det var riktigt riktigt otäckt och jag kunde inte ens ställa mig på armarna så yr var jag. Hela rummet snurrade! Efter något som kändes en evighet men som kanske inte varade mer än två tre minuter så släppte det nästan helt och jag kunde med hjälp av stöd ta mig till toaletten. Jag hade blivit rejält illamående och svettades floder!

Efter många och om men så somnade jag om men kände mig inte hundra i morse heller. Vänner till mig tryckte på om att jag borde åka till akuten och en person som jobbar som läkare på neurologen som är en gammal stugvän ringde in om att jag skulle komma.

På neurojouren blev jag väl mottagen! Fort gick det undan så satte de nål och tog prover och fort där efter kom läkaren in som gjorde några tester på mig. Allting gick bra! Alla prover såg bra ut och jag hade inga konstigheter! Det enda var väl att min balans inte var riktigt i topp. Efter att läkaren hade pratat med sin chef så bestämdes det att jag skulle skickas hem och återkomma eller åka till vårdcentralen om det händer igen. Mest troligt så handlar det om kristallsjukan! Ni som inte vet vad det är kan googla på det!

Nu hoppas jag att detta inte händer igen! För några dagar sedan hade jag ju också något konstigt med brus i huvudet och bortdomningar i ansiktet på högra sidan men det gav sig fort även det. Men det verkar i alla fall inte vara något neurologiskt!

E är nu utskriven från psyket och i morgon ska jag besöka henne för att hämta en faktura och lite annat. Blir trevligt att träffa henne!

En bild på lillan som är här i helgen bjuder jag på!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...