söndag 2 augusti 2015

Back home again

Hemma igen efter två underbara veckor! Hade lätt kunnat stanna en vecka längre om vi bara hade haft ett annat boende. Detta var inte en hit! Ingen ac i sovrummet så vi fick flytta ut till vardagsrummet men bäddsofforna var stenhårda så då fick vi bära ut madrasserna och lägga dem där. Blev helt klart bättre men acn i vardagsrummet fungerade inte som den skulle och jag lånade till en golvfläkt för att få bättre tryck. Poolområdet och balkongen samt personalen var däremot väldigt bra men jag kommer inte att återvända till hotellet.

Dessutom så var det ganska långt att gå i den hetta som var när vi skulle till stranden. Visserligen så fanns det en strand närmare men vi tyckte att den andra var bättre. Jag som aldrig har haft några som helst problem med att gå oavsett om det har varit stekhet eller inte fick nu stora problem. På morgonen gick det bra då värmen ännu inte hade slagit till men på eftermiddagarna var det ett rent helvete. Jag flåsade som blåsbälg och fick ett tryck över bröstet när det var som varmast och de första dagarna domnade mina armar och händer bort så A blev orolig och ville nog helst att vi skulle skippa dessa promenader. Men jag såg till att doppa mig i havet och dricka vatten både innan och under promenaden så blev det lite lättare.

Här hemma har det inte varit några problem efter hemkomsten så det var nog värmen som påverkade mig. Detta kommer dock inte att hindra mig från att resa i väg nästa sommar igen. Däremot så kommer jag inte att välja ett boende långt ifrån vår favoritstrand.

E har kunnat vara hemma hos sig utan att läggas in i hela tre veckor och två dagar men i går smsade hon mig och berättade att hon på morgonen hade blivit inlagd igen på psykiatrin. Hon hade själv valt det! Jag vet inte vad jag ska säga om det men på något sätt så är det väl bra att hon lägger in sig när det är dåligt. Så att hon inte gör något dumt! Men jag blir ändå förtvivlad över hennes situation och det liv hon har med ångesten.

Jag ska dit senare i dag och lämna några grejer som hon behöver men jag ser inte fram mot besöket. Det är ingen höjdare att se sin dotter intagen!

J har åkt till Mallorca i dag och ska vara borta i en vecka. En välbehövlig semester för henne efter tre års studier som ensamstående mamma och med jobb all övrig tid. Hon har förresten fått fast anställning från och med i höst! Bra jobbat min flicka!

Själv mår jag inte så bra nu heller! Har ångestkänslor mest varje dag numera. Det var bara i Turkiet som det släppte och jag kunde få må bättre. Jag förstår ju att det är allting som har varit med mina föräldrars död, Cindys död, stressen över att tömma hus och stuga och dess försäljning samt oron över E. Genom att jag vet vad det är så ska det väl så småningom bli bättre och släppa igen hoppas jag.

Det är inte så konstigt att kroppen reagerar menar jag!

Samtalet mellan E och henne syster samt pappa gick inte så bra som jag förstår det. Hon vill inte ändra på något så vi får gilla läget och bara hoppas på att allting ordnar sig ändå.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...