lördag 15 augusti 2015

Brakmiddag

I dag började med att gå på en riktigt lång promenad. 11.80 km traskade jag med Baltazar i ett härligt väder och i samspråk med en vän i Göteborgstrakten. Tack vare det trevliga samtalet så gick promenaden rätt så snabbt. Blir helt klart en återupprepning!

I kväll har min bror varit här och sedan for vi och käkade en buffé på vårt stamställe. Jag är sjukt mätt nu! Men som vanligt så var det gott!
Har inte hört av E i dag och inte heller hört av mig själv till henne men hoppas att det är bra med henne. Det kändes så härligt i går att hon verkligen uppskattade min hjälp med städningen och det gör att jag gärna hjälper henne igen. Hon behöver pushing!

Det här med Spanien....A får inget lån därför att det skulle bli för hög månadskostnad så jag får i så fall köpa ett boende själv. Vad jag funderar starkt på är att helt enkelt sälja det jag har nu här och köpa något flådigare i Spanien och bosätta mig där. Man lever bara en gång och jag blir femtio år nästa år! Vill göra det jag drömmer om medan jag kan. Det är dock i så fall inte aktuellt förrän tidigast i vår beroende på att det finns så många hundar i familjen. Hade dem bara varit två så hade det varit betydligt lättare och de hade fått följa med mig men med fyra så känns det lite väl som overkill.

Bjuder på en matbild!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...