tisdag 11 augusti 2015

Dyr buss

Es boende har i sommar hyrt en minibuss under en period från ett företag och nu ska hon ut med närmare 2500 kr för detta. Ännu en faktura som jag måste pröjsa då hon inte själv har pengar och hennes pappa måste försörja sin nya familj.... men förhoppningsvis så betalar han en del.

Nästa år är det bara att glömma sådana dyra aktiviteter som de har gjort i sommar på detta boende. Speciellt ifall man aldrig vet om hon kan vara med eller inte men jag hoppas förresten att E är borta därifrån då.
Att hon har en egen lägenhet i kanske ett trapphus där personal finns tillgänglig i en annan lägenhet eller i ett hus längre bort.

E skickade ett kort i går på sin lillebror som har anlänt till världen och hon är kan jag lugnt säga ett glad storasyster.

Jag är fortfarande rejält förkyld och det är knappt att nässpray hjälper. Ingen yrsel i dag i alla fall! Men jag har ju glömt att berätta att när jag var på akuten så fick jag veta efter att läkaren hade tittat i min journal från kardiologen och sade att de tror att jag inte har lqts. Det var ju glädjande nyheter! Jag får säkert veta svaret från dem själva snart nu när de har öppnat upp igen efter semestern.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...