fredag 14 augusti 2015

För att du finns

Sonja Alden är en mycket duktig sångerska och jag gillar hennes sånger helskarpt. Texterna är så fina! Delar med mig av för att du finns till någon som tack för att du finns....

Fortfarande förkyld men på bättringsvägar tack och lov. Inte heller några fler yrsel attacker förutom någon kort här och nu som jag knappt räknar. Inte efter den där natten! Allt annat är som en fis i rymden!

E är fortfarande hemma och hade velat att jag kom och hjälpte henne att städa härom dagen men då jag ha varit så förkyld så orkade jag inte det. Hon skulle behöva fixa till det ordentligt hos sig. Möblera om och rensa rejält men då vill jag ha mer hjälp av någon. Själv har jag inte riktigt orken!

Äntligen är det fredag och solen visar upp sig mer och mer. Det ser lovande ut! Får stoppa några pilsner på kylning och hoppas på att kunna äta middag ute på min härliga bakgård.

Jag har en dröm....att kunna bosätta mig i Spanien på heltid! Men vill inte göra det själv och får nog vackert vänta till dess att hundarna inte längre är i livet. Jag vet att det går att ta med sig dem dit då det är ett EU land men det känns lite krångligt ändå.

En tanke som slog mig är att jag blev ju tilldelad att ordna med ett möte med alla inblandade i Es liv. Något som jag inte har vare sig orkat eller haft lust att göra då vi ändå har hela världen emot oss. Glömmer inte det sista mötet då endast två dök upp när så många var inbjudna. Totalt var vi fyra med mig och Es pappa! Det var ett rent skämt!! Så det känns inte som någon idé att hålla ett möte när inget ändå händer. De anser ju att det bästa för vår dotter är att ha det som hon har det! På ett sätt så förstår jag deras tankebanor men det är inget liv för E och ingen framtid.

Här kommer låten och med det önskar jag er alla en trevlig helg!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...