onsdag 5 augusti 2015

Förkyld

Jag är rackarns förkyld nu! Har hostat och haft mig sedan jag kom hem men nu är jag snorig också. Hade en gräslig huvudvärk för några dagar sedan så det förklarar väl varför.
Lillan har sovit över sedan söndag men i eftermiddag hämtade hennes morfar henne så att jag får vila upp mig i några dagar. På fredag återkommer flickan för att sova fram till söndag eller måndag. Hennes mamma kommer i vart fall hem på måndag morgon och torde vara sjukt trött eftersom planet från Stockholm landar 03 på natten och sedan måste de vänta till åtta på morgonen innan de kan hoppa på planet hit. Lär bli drygt som bara den! Hon har det i alla fall toppen på Mallorca och har skickat några bilder därifrån. Jag är själv grymt sugen på att åka dit nästa sommar!

E har haft permission både i går och i dag och har nattpermission till och med fredag för att där efter skrivas ut. Hon mådde lite bättre sade hon! Och verkade tacksam för att jag hade snyggat till hemma hos henne. Ibland är morsan bra att ha!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...