måndag 10 augusti 2015

Grattis

I eftermiddag strax före 17 tiden föddes mina barns halvbror efter 31 timmars maratonfödsel. Både pojken och mamman mår bra och jag gratulerar dem båda inklusive pappan så hjärtligt mycket.

E är väldigt glad för att ha fått en liten halvbror medan hennes syster tycker att det känns väldigt märkligt att hon som är tjugofyra år blir storasyster återigen och dessutom att han blir morbror till hennes barn.

Jag vill också passa på att beklaga att min bästa väns före detta flickvän, en jättetrevlig tjej som inte har mått bra på en längre tid har fått bekräftat att hon har en tumör i hjärnan. Jag lider med henne och hoppas innerligt att det ska gå bra!
Hon hälsade till min kompis att jag borde låta undersöka huvudet med tanke på huvudvärken och yrseln som jag dras med för det är precis vad hon har haft plus att hon har varit deprimerad också. Jag har ju varit och är väl fortfarande låg mellan varven och har ågren men det kommer sig ju av att jag har gått igenom några tuffa omgångar av dödsfall och allt det där.

Yrseln den finns där och har så gjort av och till länge men sista tiden har den varit oftare. I går två tre gånger men bara i några sekunder.
I dag på förmiddagen när jag var ute med en hund, när jag satt i bilen och väntade på min dotter, under hundpromenad på eftermiddagen och ytterligare en eller två gånger. Men som sagt var så är det så himla lite att jag inte hinner reagera mer än dessa ynka sekunder då marken svajar. Det är inte som härom natten när hela rummet snurrade runt runt.

Jag kommer naturligtvis att kolla upp detta om det fortsätter eller blir värre men än så länge oroar jag mig inte.

Kram till dig C du fixar detta!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...