fredag 28 augusti 2015

Hur känner du nu

Härom dagen fick jag ett mail från en ur personalgruppen på det boende E bor på. Det visade sig att den som hade skrivit mailet skulle sluta på boendet efter fem år för att börja studera. Som jag förstår det så har E tyckt väldigt bra om denna person och jag blev lite rädd att E skulle reagera negativt och skada sig på grund av de känslor som ploppade upp. Tidigare så har det varit så men jag hoppas och tror att hon nu kan styra känslorna såpass att hon finner andra alternativ än att skära sig. Jag frågade E igår hur hon kände nu för detta men det kunde hon inte svara på. Eller hon visste inte!

Min längtan och önskan är att E kan flytta från boendet till något annat i till exempelvis en lägenhet där det endera finns personal i en lägenhet i samma trappuppgång eller i ett annat hus på området. Dit hon kan vända sig när det är jobbigt och allting känns skit! Men E är inte där ännu - hon har inte kommit så pass långt i sin utveckling att hon känner sig trygg nog att flytta från boendet. Så tolkar jag det och att det måste få ta den tid det tar...

I går var vi till veterinären igen med Daisy och tog stygnen samt gjorde ytterligare ett ultraljud som visade på hur många cystor som helst i hennes mage. Dessutom så har livmodern blivit lite svullen sedan sist så på måndag morgon ska Daisy operera bort både livmodern och äggstockarna. Det känns gruvsamt då hon ändå är tio år och hon blev nog medtagen efter att vi tog bort juvertumören ( som inte var cancer i ) men det måste ändå göras.

Samma dag alltså på måndag kör hantverkarna igång med golvet i lägenheten. Två veckor beräknas det då att ta och vi blir som sagt var förpassade från vår lägenhet. Känns väl så där men belöningen är ju en fräsch lägenhet!

I kväll kommer lillan för att sova! Det är ett tag sedan hon var här och det har varit nödvändigt med en paus. Jag blev totalt slut efter den veckan hon var här medan hennes mamma var utomlands. Mitt humör sänktes och tålamodet tröt så jag behövde ta en break från allt vad småbarn heter. Men nu ska det bli härligt att träffa henne igen!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...