måndag 17 augusti 2015

Ingen operation

Jag har nu på morgonen varit med Daisy till veterinären då hon skulle operera bort sin livmoder men efter ett nytt ultraljud så konstaterades det att cystan har krympt. Därför behövs inte livmoderoperationen! Däremot så har tumören vid juvret vuxit sedan sist så den ville dem ta bort i dag och även tandstenen som hon har. Dessutom så visade det sig att Daisy verkar ha en patella luxation på båda bakbenen och en röntgen skulle nog också göras samt att några prover skulle tas. Jag satt med när hon fick en spruta lugnande men är nu hemma och väntar.

I går åkte jag hem till min ena dotter och mitt barnbarn för att hämta upp dem då vi skulle vidare till en husvisning. Dottern är sugen på att köpa något tillsammans med sin pojkvän och att titta skadar ju i alla fall inte. Då hon hade varit på galejan kvällen innan så möttes jag av E som hade varit barnvakt och sovit över hos dem. Hon såg lite trött ut men hade haft det bra! Hon har börjat jobba igen ett par timmar två dagar i veckan på hunddagiset så här efter sommaren.

I morse var det endast fem plusgrader ute! Det kändes att hösten är på intågande även om det nu ett par timmar senare är riktigt skönt ute.

Här har ni en bild på Daisy tagen denna morgon! Min tioåriga skönhet!





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...