onsdag 26 augusti 2015

Magsjuka

E ringde mig i går kväll när jag hade lagt mig och bad mig att åka och köpa henne kräm då hon hade blivit dålig i magen och inte ville ha något annat än just kräm. Men eftersom jag bor en bit ifrån henne så bad jag E att höra med den personal som jobbade om de kunde fara och köpa krämen i stället. Fick sedan hör att hon inte gjorde det utan hade lagt sig för att försöka sova. Jag hoppas att hon fick en lugn natt, stackaren! Hon ville komma till mig men jag fixar inte magsjukor och är galet rädd att bli smittad så hon fick vackert stanna hemma. En förkylning eller influensa gör mig inget men just magåkommor så skriker jag högt om någon är mig nära med det.

E hade varit till vdc i går och det gick bra med intyget som FK kräver in för varje ny bedömning om aktivitetsersättning. Lite löjligt kan jag tycka att de ska ha nya intyg vartannat eller var tredje år då hennes funktionshinder aldrig kommer att förändras eller försvinna. Det enda som har gått till sig är hennes cp skada och där syns inte något längre vad det gäller kroppsmotoriken. Men hennes hjärnsynskada ( hon ser inget på det ena ögat ) och hörselnedsättningen på det ena örat kommer alltid att bestå.

Jag har fått tillbaka min hosta och blir galen på den! Det börjar närma sig en månad nu sedan jag blev förkyld och jag trodde att den var helt borta när hostan som ett brev på posten dök upp igen för några dagar sedan.

Daisy ska i morgon ta bort stygnen och i går ringde veterinären och berättade att tumören hade varit godartad vilket var glädjande att höra. Däremot så måste vi nog ändå ta hennes livmoder och äggstockar snart för hon är eller tror att hon är i höglöpen och beter sig därefter. Hon ska ut och kissa stup i ett och kan inte ens äta i lugn och ro och åt inte upp sin portion i morse vilket är väldigt ovanligt för att vara henne. Ett urinprov är inlämnat men veterinären själv trodde också på att hormonerna ställer till det på grund av den cysta som Daisy har på äggstocken. Den cysta som låg på livmodern hade krympt visade det senaste ultraljudet.

Jag införskaffade mig en läsplatta och köpte min första e bok i går på Adlibris och fick syn på ett tips på deras första sida på en intressant bok; SJÄLVDESTRUKTIV DOTTER av Cajsa Warg ;-)

Var sedan in på FB och vad fick jag se i nyhetsflödena om inte tips på boken även där.

https://www.adlibris.com/se/e-bok/sjalvdestruktiv-dotter-9789175697451?gclid=CjwKEAjwpPCuBRDris2Y7piU2QsSJAD1Qv7BSzYzC-HcYyTsaNbfNokgmaOxQC2bTMrJbDWCPKra_RoCTmbw_wcB



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...