söndag 9 augusti 2015

Resa

E har bett om att få följa med till Spanien och det är svårt att neka någon som vill så enträget som henne. Självklart får hon följa med även om det blir lite extrautgifter eftersom hon inte själv kan betala hela resan och inte har fickpengar. Hennes pappa har inte råd att sponsra nu när han har en ny familj med en väntande bebis, hus och med ett sparande till en resa till Thailand nästa sommar.

Vi ska hyra ett hus i Cabo Roig under dessa dagar och kan då på så sätt utforska området och känna oss för. Av bilder att döma så ser det väldigt fint ut! Klimatet vintertid är ju inte direkt som i Thailand men 15 - 18 grader och 5 - 6 soltimmar per dag kan vi nöja oss med. Det kan förstås bli kyligare också!

Nu är jag helt okey från yrseln och konstigheterna förutom de där kortare varianterna som jag har. Jag hoppas verkligen att det hemska inte inträffar igen. Yrsel har jag fått ibland och det där konstiga höga ljudet i huvudet som slår till som en explosion men då har det gått över efter några sekunder. Detta som inträffade härom natten var tusen gånger kraftigare!

E följde med och handlade i går och såg ut att må rätt så bra. Nu får hon ju också Spanienresan att se fram mot förutom Thailandsresan i december. Som mamma gör jag vad som helst för mina döttrar, för att de ska få må bra och för Es del är det nog extra viktigt att ha något att längta till. I morgon kommer förresten hennes syster hem ifrån Mallorca.

Lillan är kvar här men i kväll hämtar hennes morfar henne!

Barn är ganska roliga ibland! Mitt barnbarn och jag lekte tillsammans en dag när hon tyckte att jag skulle göra dancemoves som henne. Resultatet blev väl inte så lyckat och lillan säger: Mormor du är inte så duktig på nånting fast du är bra på att göra pannkakor.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...