söndag 13 september 2015

12 Septemberrörelsen

Jag vill slå ett slag för att 12 Septemberrörelsen är igång igen ( tror att de tog en liten paus ) med Walentine vid rodret. Han är enormt kunnig i sakfrågor rörande den psykiariska delen och har erfarenhet av misslyckande i psykiatrivården eftersom hans pojkvän dog just den 12 september efter misstag som inte borde ha fått ske. Föreningens namn tillkom efter denna händelse.
Jag var med i styrelsen det första året men orkade inte engagera mig eftersom mina föräldrar var svårt sjuka och sedan dog och E sjukdom har gjort mig både skör och utmattad.

Det glädjer mig dock att de inte lade ned föreningen utan fortsätter driva den då det är en förbaskat bra förening.

Här kan ni titta in på hemsidan och bli medlemmar:

http://www.12september.se/

Jag fick ju en tid för mina fingrar hos läkaren till veckan! Grejen är bara att i går eftermiddag / kväll så vände det. Helt plötslig så var värken i dem borta! Det är bara i höger långfinger och lite i höger tumme som jag känner av något nu. Annars är det precis som vanligt och jag kan böja fingrarna som normalt. Så märkligt!! Tänkte avboka tiden men fick rådet att gå till doktorn ändå. Men det känns lite fånigt om jag ska vara ärlig...
Tog mig en liten nätt runda på 6,60 km i dag med Baltazar! Här fick han springa lös på slätten en stund :)





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...