söndag 6 september 2015

Är du hemma nu

Golvet i köket håller fortfarande på att läggas men jag sov hemma natten mot i dag trots det. Lämnade grabbarna och tog bara tikarna med mig till " byggplatsen ". Det var lite som campingliv det hela och jag hade matvaror i en kylväska ute på altanen. Trots böket så var det skönt att komma hem men nu är jag åter hos As föräldrar och blir nog här i fyra fem dagar till.

E är förkyld som sjutton men verkar må bra på det andra planet och det är huvudsaken. Hon smsade mig för ca en timme sedan och undrade om jag var hemma för hon ville komma och sova över. Men det var jag ju inte...

Har fått flera tips på privata hyresvärdar i Holmsund och har kontaktat dem men ingen hade någon ledig lägenhet till henne och de flesta inte heller någon kölista. Bara en ställde E på deras lista! Jag har även sänt mail till en hyresvärd som har bostäder inte så gräsligt långt ifrån mig men har inte fått något svar.

Min fina vän B kom igår förbi med ett lass av godsaker som hon hade bakat. Det var försvinnande gott och jag har nu fryst in en del inför när vi kommer hem igen. Har en extrafrys i förrådet!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...