fredag 18 september 2015

Begravning

I morse ringde E och grät! Då visade det sig att den ena av hennes marsvin låg stilla i buren och rörde inte en fena. Hon förstod att Gullan som hon kallades var död och bad mig att komma.
Jag och A for dit och hämtade E samt hennes marsvin som mycket riktigt vad stendöd. Åkte sedan hem hit och begravde lilla Gullan som för övrigt var Es favorit. Hoppas nu att de övriga två håller sig i liv så att det inte är något smittsamt mellan marsvinen.

Inte i nästa veckan men då nästa ska vi träffa Es blivande hyresvärd för att skriva på kontraktet. Han skulle också se till att rita en planlösning under helgen och skicka så att vi får se hur lägenheten ser ut. Naturligtvis så får vi ju titta på den om några veckor då de har kommit längre i renoveringen men till dess får vi nöja oss med planlösningen. Trots det så vill E verkligen ha den här och jag förstår henne till fullo. En stor nyrenoverad lägenhet alldeles i närheten av sin syster är precis vad hon önskade.

Nu är köket klart! Det är endast ett par av kakelbitarna som håller på att bytas ut men dem ska fogas på måndag innan det är helt färdigt. Jag är väldigt nöjd över både golvet och köket kan jag ju säga. Så fint det blev!

Ska ta bilder i morgon så får ni se resultatet men till dess får ni nöja er med en bild ifrån Ban Chang i Thailand där jag och min bror var förra julen. De har fått värsta översvämningen i staden av allt regnande. Jag lider med alla invånare!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...