tisdag 8 september 2015

Hornhinnan

Härom kvällen smsade E mig och berättade att hon hade fått en liten skada på hornhinnan. Jag frågade henne hur det hade gått till och fick svaret att hon hade haft klåda i ögat ett tag och förmodligen råkat riva sig själv på hornhinnan ( hon har långa naglar ). E fick en antibiotika salva att kleta på ögat och har även hämtat ut några droppar att droppa i det skadade ögat. Det är ju så att hennes syn är kraftigt nedsatt då hon har en hjärnsynskada. Det vänstra ögat är hon näst intill blind på och det högra är även det nedsatt syn på men den har förbättrats med åren, tack och lov. På grund av synnedsättningen så är vi förstås extra rädd om den syn hon har kvar...

Jakten på lägenhet fortsätter! E är väldigt inställd på att flytta och när jag frågade om hon hade berättat sitt beslut för personalen där hon bor så sade hon att en person hade hon talat med. När jag då undrade vad den människan hade sagt så fick jag ett lite tvetydigt svar men E sade sedan att det bestämmer ju hon själv om hon ska flytta eller inte. Helt riktigt min kära dotter! Jag är glad för beslutet men oroar mig lite för vad hon ska ta sig till om hon börjar på att må riktigt dåligt igen och ingen personal är tillgänglig. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon då ringer till antingen mig, sin syster, sin pappa eller vem som helst som hon kan känna sig trygg med.

Jag såg i går på FB en annons som en kille hade lagt ut om att han äger ett hyreshus i Holmsund och att en tvåa skulle bli ledig i nästa månad. Slängde i väg ett PM till honom men en tjej ska titta på den i dag och jag befarar att den ryker fort. Hur som helst så skulle det nog bli en tvåa till ledig om några månader och ytterligare en tvåa ledig efter julen. Så förhoppningsvis kan E få en av dem i så fall. Vi fortsätter leta till dess det blir napp! Holmsund känns helt rätt för henne!

Golvet läggs i dag! Känns helpirrigt att det snart är klart och som jag har längtat. Bjuder på en bild på hur vi ska ha det!
På fredag börjar dem med själva köket om nu grejerna dyker upp i tid vill säga...



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...