tisdag 15 september 2015

Hyreskontrakt

E frågade mig om man inte brukar skriva på ett hyreskontrakt och det har hon ju rätt i. Därför har jag sänt ett mail till hennes kommande hyresvärd om det är okey att hon gör det nu så att vi där efter kan skicka in de uppgifter som FK behöver.
Får se vad han svarar!

E skrev också att hon behöver mer saker till sitt kök och det ska hon absolut få köpa sig. Det ska bli jättekul att följa henne och shoppa loss! Jag ser fram mot denna flytt lika mycket som henne och tror att det kan bli ett lyft för henne vilket jag också sade till LSS handläggaren när hon lät tveksam om att E ska flytta från sitt boende.

Jag tänker också så här att E blir tjugofem år i januari! Hon har bott på boendet i fem år och skadat sig under alla de åren. Hon har haft ett stort förtroende för personalen till skillnad mot oss föräldrar.
Det lustiga i det hela är att när vi påtalade att vi önskade få mer vård till E så kontrade socialtjänsten och psykiatrin med att hon bor ju på ett gruppboende och där kan hon få det stöd hon behöver för sitt självskadebeteende. Att personalen hade fått handledning av en person på psykiatrin och också hade gått kurser för detta ändamål.

Skulle det nu skita sig för E fullständigt så får hon ju inte komma tillbaka till sitt boende ( det är LSS handläggaren noga med att poängtera ) men å andra sidan så kanske det i så fall blir lite enklare att få någon annan vård för E. Om hon skulle vilja det själv förstås! Nu hoppas jag att det aldrig någonsin ska behövas utan att hon faktiskt är på väg uppåt och ur denna onda spiral som hon har varit i så många år. Jag vill inte att hon ska sitta ensam i sin lägenhet med sin ångest och självmordstankar men på något plan så tror ja inte att det kommer att bli så. Jag hoppas att det här blir den vändning i livet som E behöver! Att hon växer av detta och också blir starkare psykiskt.

Då har jag varit till doktorn! Jag var nervös innan och rädd att inte bli trodd på då jag har blivit ganska dåligt bemött av en läkare förut. Men denna läkare var jättebra och han sade att han tyckte att det låter på min beskrivning som att jag har ledgångsreumatism och skickade mig på provtagning.
Jag tror själv inte att det är något sådant men visst det är ju bra att kolla i alla fall. Skulle det mot all förmodan vara någon reumatism så skickar doktorn en remiss till reumatologen berättade han. Så nu får vi se! Annars är det bara att gilla läget och hoppas att det håller sig borta hädanefter.

Köket går framåt och i dag har kaklet och spisen kommit på sin plats! Bifogar en bild!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...