onsdag 16 september 2015

Jacka till E

Köket är så gott som klart nu! Luckorna är på plats och det blev riktigt snyggt. Det enda jag är missnöjd med är kakelsättningen som är av stavmosaik. På ett par stavar ser dem trasiga ut och på några ställen buktar dem ut som om dem inte är jämna med de övriga och på ytterligare några ställen ser det ut att saknas lite fogmassa. Jag måste ta upp det med snickaren i morgon även om jag har svårt för att klaga högt. I övrigt så är jag nöjd!

E ringde idag och undrade om hon hade pengar till en vinterjacka som hon var sugen på att köpa. Hon var på stan och i butiken där jackan fanns. Sagt och gjort jag swishade så klart över en slant så att hon kunde köpa denna eftertraktade jacka.

Killen som har lägenheten har inte svarat på mitt mail ännu angående att få skriva under hyreskontraktet. Hoppas att han gör det snart så att vi får det gjort och kan skicka in papperen till FK för en ny ansökan om bostadstillägg för E. Jag fick i dag hennes uppsägning på sin lägenhet på boendet så 30 november ska den vara tömd och utstädad. Bäst att hon nu får lägenheten i hsund som lovat. Annars står vi där med skägget i brevlådan ;-).

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...