tisdag 29 september 2015

Kontrakt

Då var kontraktet påskrivet av E och vi fick ta oss en titt på lägenheten som håller på att renoveras. Den kommer att bli superfin när dem är klara med den! Nya trägolv, vitmålade väggar, vitmålade köksskåp, stavmosaik i köket, ny fläkt finns redan, ny kyl samt frys och ny diskmaskin. I badrummet blir det kakel och klinkers, ny toalett, handfat och dusch. När exakt hon får flytta in är oklart så det kan bli allt ifrån november till februari beroende på när dem blir klara med lägenheten. Men de skulle göra allt för att hinna klart innan vi åker till Thailand så vi får hoppas på det.

E sade sedan i bilen att nu får hon planera i huvudet efter att ha sett lägenheten hur hon ska möblera i till exempel vardagsrummet som förresten var riktigt stort. Hon sade när vi tittade på lägenheten att här får hon plats med sina djur och efter att ha bott i en liten tvåa på drygt 41 kvm så blir det ju rena paradiset att flytta till en lägenhet på 65 kvm.

Lss handläggaren ringde i dag för att säga att båda Es kontaktpersoner från boendet skulle komma i morgon på mötet. Jaja jag kan inte påstå att jag gillar det men de vill ju hennes bästa precis som vi föräldrar och så länge de kan glädjas åt att E är glad över sin flytt så är det helt okey. Hoppas nu att allting går bra i morgon och att vår dotter får den hjälp hon kan behöva sedan när hon har flyttat.

Jag kan gå genom eld för denna flicka som ni nog kan förstå!
På kortet nedan var hon inte gammal men världens ljuvligaste tös redan då. Fotot togs hos mina föräldrar som då bodde i byn dit E ska flytta till och där hon är uppvuxen. Visst är hon väl fin!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...