onsdag 2 september 2015

Lägenhet

E messade mig i morse och berättade att hon är sugen på att flytta från boendet så jag har i dag suttit och anmält henne till två lägenheter men hon torde inte få någon av dem eftersom hon bara har stått i bostadskö i två år. Helst vill E bo i Holmsund som hon är uppvuxen i och det tycker jag är en bra ide. Där har hon sin syster, systerdotter och sin pappa som kan vara som ett stöd och en trygghet.

Är det någon läsare som vet av en tvåa alternativt en trea i Holmsund så får ni gärna maila mig på cajsawarg@outlook.com

E mår rätt bra nu förutom att hon är förkyld! Vi skrev till varandra ganska mycket i dag om det här med boende. Jag föreslog att hon skulle flytta till en lägenhet av trapphusmodell där personal kan finnas för henne men hon ville inte det dels för att hon menar på att det tar en sådan lång tid att få tag i en sådan lya och dels för att hon kanske inte vill bo på det området som erbjuds.

Hon är också rädd att inte klara av att bo själv mest för att hon inte tror sig kunna fixa mat till sig själv men där finns vi ju som stöd och kan peppa henne. Hon kan om hon bara vill! I övrigt så ska kommunen kunna erbjuda stöd till E och jag har fått tag i ett nummer till en LSS handläggare som jag ska kontakta i morgon.

Själv är jag nästan frisk nu från min förkylning men har kvar lite hosta ännu efter typ fyra veckor. Golvet görs för full hemmavid så jag är fortfarande på flykt! Behöver jag säga att jag längtar hem, till mitt eget och allting... hur trevliga As föräldrar än är. Det är betydligt enklare med hundarna där hemma med gallerförsedd bakgård och ett helt annat lugn.

Daisy börjar på att återhämta sig från sin operation men har ännu inte fått tillbaka matlusten. I morgon ska jag ta plåstret och bävar för det då jag vet att det kommer att sitta som berg. Sedan får vi se om hon kan vara utan krage eller om hon kommer att hugga in på stygnen. En enda slick så är det kragen som gäller!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...