måndag 28 september 2015

Resor

Det kommer att bli några resor framöver som jag ser fram mot. Speciellt de två närmaste därför att då följer E med.
Spanien i oktober, Thailand i december, Spanien i maj ( firar då min femtioårs dag ) och Turkiet i juli. Gäller förstås bara att få hundvakt till alla dessa resor men det brukar lösa sig i slutändan.

Efter fjorton månader och egentligen ända sedan mamma blev riktigt dålig tre månad före sin död så har jag mått inte alltid så bra inombords. När det var som värst så ville jag faktiskt inte leva. Sorgen och saknade efter mina föräldrar var övermäktig men som alltid så tar man sig igenom tiden steg för steg och nu har jag äntligen sedan en månad tillbaka börjat att känna glädje igen.
Jag vet faktiskt exakt när det vände! Det var när vi bodde hos As föräldrar och jag var ute på en promenad. Jag kände en inre harmoni dels över promenaden så klart men framför allt över att vistas hos en familj som är så underbar och fin som dem alla är som individer. As mamma och pappa är lugna och alltid så snälla att jag kunde inte låta bli att känna mig trygg och fylld av må bra endorfiner. Det kanske var vad jag behövde!

Att E också har börjat på att må bättre och faktiskt ska flytta till sin egen lägenhet gör verkligen sitt till också. Jag är så glad dels för min egen skull men framför allt för min dotters skull. Hon är så värd att få må bra! Kan detta stärka henne så gör inget mig lyckligare. Dessutom så är det dags för henne att stå på egna ben nu även fastän det blir med stöd omkring henne i vardagen.

Det ska bli enormt skönt att slippa både en och en annans åsikt och besserwisser attityden som ett par av dem som har jobbat med E har. Det där platta till sättet och vi känner E bättre än ni föräldrar tänket vill jag aldrig mer som mamma behöva uppleva att mötas av.

I morgon runt 19 tiden skriver E på kontraktet för sin kommande lya. Nu kan vi bara blicka framåt mot nya mål.


 


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...