måndag 28 september 2015

SVT VÄSTERBOTTEN

SVT Västerbotten uppmärksammar de långa vårdköerna till BUP:

BUP i Västerbotten är sämst i landet på snabb första hjälp. Möt Moa som vet hur avgörande det är. ?

och det är verkligen bra att dem gör det. Redan när jag sökte hjälp till min dotter då det uppmärksammades att hon skar sig för åtta nio år sedan ( fastän hon hade gjort det ett tag innan jag fick veta det ) så var det köer och dålig vård. Jag anser att det var ett riktigt dåligt bemötande för både oss föräldrar och vår dotter.

Hon ansågs vara tillfälligt sjuk och det går nog över ska du se hette det och vi fick rådet att inte bry oss eller prata om hennes skärningar med henne.
Vården måste bli bättre inte bara på BUP men även inom psykiatrin och köerna förkortas. In med mer pengar och mer personal och se till att anhöriga får även dem erbjudas samtalskontakt och stöd. Det är åtminstone min åsikt!

En tumme upp till SVT Västerbotten som ni för övrigt kan följa här:

https://twitter.com/SVTvasterbotten




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...