söndag 27 september 2015

Times goes by

Oj vad tiden rinner i väg som vanligt och vips så har det gått flera dagar sedan jag uppdaterade min blogg.
Jag kan påstå att här händer det grejer! E har fått planritningen på lägenheten som är stor och rymlig där hon lätt får in en stor säng i sovrummet och ett köksbord med sex stolar om hon så vill. Vardagsrummet ser också stort ut så det känns jättebra för henne. Hon är så glad ska ni veta och heltaggad på att flytta! Till veckan ska kontraktet skrivas är det tänkt!

Det enda som gör mig riktigt jädrans förbannad är att enhetschefen för boendet som E nu bor på försöker att styra över det hela till att E ska först prova på att bo i en servicelägenhet. TROTS att det inte är vad E vill och inte vi föräldrar heller!

Jag fick säga ifrån på skarpen till LSS handläggaren när vi samtalade med varandra i telefonen i fredags. Hon berättade att hon hade talat med enhetschefen och att hon då hade tyckt att E borde bo i en servicelägenhet innan det är aktuellt med en flytt till en helt egen lägenhet. Jag tänder faktiskt på alla cylindrar när dem inte visar någon som helst respekt för vad E vill. Att enhetschefen inte gör det med vare sig mig eller Es pappa är inget nytt men när hon kör över vår dotters vilja på detta sätt så kan man inte annat än bli arg. Jag sade till LSS handläggaren att det absolut inte är aktuellt med en servicelägenhet och att det hade jag ju förklarat redan i vårt första samtal. Vidare så sade jag också att vi föräldrar ej har något förtroende för enhetschefen och inte vill att hon medverkar i det möte som ska vara i nästa vecka. Ärligt talat så kan hon dra rätt åt helvete!!

E vill verkligen det här med att flytta och det är länge sedan jag såg henne så uppåt och glad. Jag tror att det blir ett lyft för henne och att med stöd och hjälp av oss alla i hennes närhet och med viss stöd av kommunen, så kommer hon att fixa detta galant. Hon måste i vart fall få en chans!

E har även börjat att rida som jag har nämnt tidigare och tycker att det är jättekul. Hon har köpt sig ett par ridstövlar och lite annat inför ridlektionerna. Jag tror att hon även skulle införskaffa sig ett par ridbyxor och något mer. Så väl värd hon är detta min älskade dotter!

Till enhetschefen kan jag som sagt var inte mer än ge detta till och säga LÄGG NED FÖR HELVETE!!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...