tisdag 15 september 2015

Uppsägning

Då var Es plats på boendet uppsagd och 30 november ska hennes lya vara tömd och utstädad. Jag talade med lss handläggaren tidigare i dag och hon berättade att hon hade i sin tur pratat med personalen på boendet, som inte är pigga på att vår dotter ska flytta därifrån. De oroar sig för att hon inte ska klara sig själv! Jag visste att dem skulle motsätta sig detta precis som de har gjort med allting annat och förvånas inte ett endaste dugg. De dumförklarar vår flicka och även om de vet mycket om hennes mående så ska de inte försöka hindra henne från att flytta till något helt eget. Beslutet är helt och hållet hennes och hon är myndig vilket jag också sade till lss handläggaren. Vidare så sade jag att vi ska ju stötta E i hennes beslut och se till att hon får den hjälp som behövs i sin nya lägenhet.

Jag känner att jag blir riktigt förbannad över att de ska styra och hålla på i ställt för att säga ja men vad roligt att du vill flytta och vi ska hjälpa dig så att du får stöd i ditt nya boende. Nu är i alla fall boendeplatsen uppsagd och nu är det bara att köra.
Det är ännu inte klart när E kan få flytta in i sin nya lägenhet men förhoppningsvis i november. Annars får vi hysa in hennes möbler någonstans och så får hon då bo hos oss eller sin pappa till dess lägenheten blir färdig för inflyttning.

Hantverkarna gör ett bra jobb och snart är köket klart! Det ska bli otroligt skönt när man kan använda det igen. Börjar bli lite less på hämtmat!

Så här såg det ut i går!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...