lördag 12 september 2015

Vänsterpartiet

Heja heja till Vänsterpartiet som tänker satsa på ungas psykiska ohälsa. Jag hoppas att det verkligen leder till det bättre inom den psykiatriska vården. Antar att det är för sent för min dotter som blir tjugofem år i januari. Om det är de unga de ska satsa på. Undrar just vilken åldersgräns de har tänkt att sätta!

E kanske reder upp sitt liv ändå efter alla dessa år som självdestruktiv. Det är i alla fall vad jag hoppas och tror på! Jag kan inte som psykiatrins personal döma ut henne som en människa som aldrig kommer att tillfriskna utan kommer att få leva med sin ångest i resten av sitt liv. Förjävligt rent ut sagt! Handlar det om pengar som det hittills har gjort mån tro? Socialtjänsten som nekade henne vård på ett behandlingshem - ja där var det ju tydligt pengarna som spelade in! Antagligen likadant för landstinget! Min bitterhet har ingen botten för hur de har behandlat vår dotter och oss föräldrar genom årens lopp. Trots två allvarliga självmordsförsök där hjärtat till och med hade stannat så händer inget mer än att vi får bråka och stånga våra pannor blodiga i våra försök till hjälp åt E. Nej så här kan det inte fortsätta och jag hoppas att den satsningen som Vänsterpartiet nu lovar verkligen blir av. Så att andra unga tjejer och för all del även killar får den hjälp de så väl behöver och att deras psykiska ohälsa kan stoppas i tid. Alltför många skär sig i dagens samhälle och alltför många tar sitt liv.

I dag har E varit barnvakt till sin systerdotter eftersom syrran jobbar och deras pappa likaså. Jag kan inte heller ta emot mitt barnbarn som det ser ut nu här hemma. Rena slagfältet eller kanske jag skulle säga byggarbetsplatsen!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...