onsdag 9 september 2015

YES!!

Jag har legat på som sjutton för att få tag i en lägenhet till E och det har givit frukt. Hon har fått löfte om en tvåa i Holmsund som håller på att renoveras och som torde bli inflyttningsklar om två - tre månader. Helt perfekt! Den har visserligen ingen balkong men E bryr sig inte om det. Vi ska åka och titta på lägenheten om ca en vecka då de har hunnit lite längre i renoveringen. Jättekul och en jätteglad E hade jag i luren när jag berättade detta. Åh så förbannat skönt det ska bli att hon slipper detta boende och får stå på egna ben. Jag kommer liksom hennes pappa och syster att finnas där för henne när helst hon behöver oss och vår hjälp och kommunen får sätta in resurser i den mån det behövs. Underbart!!

I morse beställde jag tid för ett läkarbesök! Mina fingrar vill inte vara med riktigt. Vänster tumme sade ifrån i maj / juni och sedan höger tumme för att följas av resterande fingrar på båda händerna som värker och är stela och ibland låser sig. Vete tusan vad det är! Får se om jag får komma till en doktor! De går först igenom det i ett team och meddelar mig sedan om jag får en tid och hos vem i så fall.

Nu är golvet nästan klart! I morgon ska det fogas och på eftermiddagen kan jag flytta hem igen. På fredag morgon kommer snickarna och på förmiddagen samma dag kommer köket. Längtar tokmycket!! 



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...