fredag 23 oktober 2015

Back home again

Nu var det ett tag sedan jag skrev men dagarna rusar i väg och jag har faktiskt inte haft en tanke på min blogg.

Resan var fantastiskt härlig och Cabo Roig en underbar plats att besöka. Har ni möjlighet så gör det. Vi bodde bra till och hade nära till både strand och restauranger som för övrigt serverade riktigt delikat mat. Vi åt mestadels på en indisk restaurang som gjorde mycket bättre mat än någon av dem vi har här hemma i stan. Vi hade tur med vädret och temperaturen höll sig på ca 28 grader om dagarna och 22 grader på kvällarna. Det var vackert väder mest varje dag med något inslag av moln och duggregn ett par förmiddagar.

E var på gott humör och mådde nog rätt så bra under våra nio dygn tillsammans. Det var bara någon dag som hon mest höll till på sitt rum men då hade hon å andra sidan bränt sig på armarna och ville helst inte vara i solen. Hon äter fortfarande som en liten mygga för det mesta och är kräsen i maten något jävulst. Men jag försökte att inte bry mig utan var glad åt det som var och tyckte verkligen om att vi alla umgicks och hade det trevligt.

Vår jul och nyårsresa till Thailand blir dock inte av då vi kände att det är så långt att flyga och jag inte hade någon lust. Däremot så blir det lite andra resor under våren och till sommaren så har jag bjudit mina döttrar med på en tvåveckors resa till Turkiet. Det ser jag redan fram emot!

E mår bättre och bättre tycker jag och kan längta och glädjas åt sådant som hon inte riktigt orkade bry sig i förut. Hon verkar inte skära sig lika ofta och det är härligt att veta. Visst - hon hade några relativt färska ärr på benen och ytterligare några på armarna men de gamla hade bleknat och syntes inte så mycket. Eller så börjar man bli van att se dem! Jag hoppas att hon klarar av att ge fan i att göra sig illa mer så att det inte blir nya ärr. Hon skäms ju jättemycket för dem vilket märktes tydligt.

Men som sagt var så går det framåt och det glädjer oss alla!

Bjuder på några bilder från vår vistelse i Cabo Roig!













När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...