söndag 25 oktober 2015

Hundvalp

E ska ju som ni vet flytta inom några månader till en egen lägenhet som kommer att vara i toppskick som nyrenoverad med kakel och klinker m,m. Hon har länge velat ha en hund men det har inte riktigt varit läge för det där hon har bott och med tanke på det mående hon har haft. Nu har hon däremot möjlighet att skaffa sig en liten vän när hon flyttar och faktum är att vi nu har tingat en valp. Endera en tikvalp eller en hane men hon vill helst ha en tik. Om det är möjligt beror lite på om alla var tingade. Vi får besked snart!

Gissa om E längtar!! Jag tror starkt på att djur får en att må bra och det är verkligen glädjande att E vill ha en hund och pyssla om. Underbart! Lagom till jul är dem leveransklara så det blir min julklapp till henne.

Hon har förut varit inne på att köpa en golden men nu blir det en sheltie i stället och det är en bra ras på alla sätt och vis. Lagom stor också!

Som jag skrev förut så blir det ju ingen resa till Thailand över julen men däremot så åker jag och A på en lyxkryssning i tre veckor i slutet på mars. Vi ska segla runt i Karibien! Kom över en tripp rätt så billigt så det var bara att slå till och sätta på sig spenderbyxorna igen. Det ska bli otroligt härligt och helt magiskt!!







När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...