tisdag 6 oktober 2015

Nytt piller

E träffade aldrig läkaren utan hennes samtalskontakt fick göra det och nu har hon fått en annan sort sömnmedicin utskrivet. Hoppas att den fungerar bättre och inte ger henne sjuka hallucinationer och andra jobbiga biverkningar.

Det verkar ju hopplöst att äta tabletter för dem flesta tycks ge biverkningar på olika sätt. Själv är jag väldigt anti till tabletter och tar på min höjd en huvudvärkstablett vid behov. Men tidigare för många år sedan åt även jag piller mot ångest under några år. Har dock aldrig tagit sömnmedicin fastän jag absolut hade behövt det under den tiden när jag mådde som sämst. Men jag är så pass skraj för biverkningarna av mediciner så jag törs inte ge mig på att äta tabletter. Det är underbart att inte behöva göra det! Men synd för min dotter som måste!

Nu börjar det att närma sig avresedag och jag har börjat att packa lite så smått. Det verkar vara hyfsat varmt ännu men kan nog krypa ned lite på kvällarna och nätterna så det blir att ta med sig någon långärmad blus och ett par långbyxor för säkerhet skull.

Troy var sugen på att hänga med ;-)


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...