söndag 4 oktober 2015

Så fort kan allting förändras

Tjugo i elva i går kväll fick jag ett sms ifrån E som skrev: Snälla kan du komma? Känner mig orolig!
Jag ringde direkt upp henne och då visade det sig att hon hade tagit en sömntablett och blev förvirrad och orolig av den. Jag sade att hon kanske kunde lägga sig bredvid sin systerdotter och där med känna ett lugn men det vågade hon inte i rädsla för vad hon skulle kunna ta sig till med flickan. E berättade med sluddrig röst att på sistone så har hon börjat att hallucinera och gör saker som hon sedan inte kommer ihåg efter att ha tagit sömntabletten. När hon blir orolig av den så brukar personalen ge henne en Sobril. Men nu var hon ju inte på boendet och hade inte tillgång till någon lugnande tablett.

Jag hade ju dessvärre druckit denna kväll och likaså A så det fanns ingen möjlighet för mig att åka dit men gudarna ska veta att det var vad jag ville. Det var en fruktansvärd situation att veta att E ville ha mig där men att jag inte kunde ta mig dit. Hennes syster skulle sova hos sin kille hade dem bestämt så E var alldeles själv med systerdottern som sov i godan ro.

Jag bad E att ringa till sin syster och säga åt henne att komma hem och att hon sedan skulle ringa upp mig direkt vilket hon ej gjorde så då slog jag en signal till hennes syster, som sade att hon skulle ta sig hem till E och sin dotter. Hon hade mycket riktigt pratat med E!

Ringde upp E ännu en gång som svarade med en ännu sluddrigare röst att hon skulle försöka ta sig från soffan till sängen och undrade om jag hade talat med hennes syster ( jag hade nämnt det minuten innan men det hade hon glömt ). Mitt under vårt samtal så blev det tyst ifrån E och jag ropade flera gånger i telefonen hennes namn men det var stendött. Hon hade inte lagt på luren men var inte längre kontaktbar....

J och hennes kille kom i alla fall till slut hem och då var E vaken och såg på tv men väldigt förvirrad. J körde hem sin syster till boendet och E hade ringt till personalen så de var förvarnade. Väl framme så tog J ett snack med dem om vad som hade hänt och personalen var väl medvetna om att E får hallucinationer och blir konstig av sömntabletterna. Jag hoppas verkligen att vår dotter nu slutar med dem! Detta är ohållbart och fruktansvärt för henne själv! Vilken hemsk sits hon är i som måste ha sömnmedicin för att kunna sova. Annars ligger hon vaken med ångest och jobbiga tankar som kan göra att hon skär sig. Tar hon sömntabletterna så blir hon orolig och måste ha en Sobril för att lugna ned sig. Vilken soppa!!

Jag somnade sent omsides med hjärtklappning och oro i kroppen och mår dåligt för E skull. Hon hade sagt till sin syster att hon var ledsen för att ha förstört hennes kväll men J sade att det hade hon då absolut inte gjort. Jag har dåligt samvete för att jag inte kunde åka dit i går på grund av att jag hade varit ute och druckit och jag känner sorg över E som också på sitt håll har dåligt samvete. När hon bara inte kan styra över detta riktigt! Lilla hjärtat!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...