söndag 1 november 2015

Besökare

Jag har nu haft 100 245 besökare på min blogg och jag hoppas att fler ska hitta hit och ta del av vår vardag och om Es kamp för ett tillfrisknande.
Ni kan ju även köpa min bok om ni har lust! Den finns lite här och där men bland annat på Adlibris som e bok.

E sov över hos sin pappa i går till idag eftersom systerdottern skulle göra det och hade önskat att moster E skulle det med. E var egentligen inte i topp vilket syntes tydligt då vi träffade henne under dagen och for till graven för att tända ett ljus. Men jag övertalade henne att åka dit ändå och på kvällen skrev hon att hon höll med om att det hade varit bra för henne och att hon fick annat att tänka på än bara sitt mående. Hur det är i dag med henne vet jag inte! E håller på att packa inför sin flytt och hade i princip tömt sina två bokhyllor i sovrummet. Men det är en hel del kvar ännu som ska packas ned och med tanke på att det bara är en månad kvar till dess hon flyttar ut från boendet så hoppas jag att hon lägger på ett kol nu. Hon ville inte ha hjälp av mig eller A! Kanske att boendepersonal kan hjälpa henne...

Härom dagen rök hundarna ihop så det stod härliga till! Lilla grå blev förbannad på Daisy i min säng där Daisy och grabbarna hade kommit upp och där jag låg kvar med lilla grå. Jag antar att hon ansåg att sängen och jag var hennes revir och med tanke på att hon ser dåligt numera så märkte hon nog inte heller att Daisy kröp ihop och visade underkastelse därför att hon flög på henne igen. Resultatet blev att Daisy blev förbannad och gav igen. Jag insåg ganska snabbt efter att vi hade särat på dem att det inte var lönt för mig att försöka somna om utan klev upp och åt min frukost. För att en stund senare återigen få sära på två slagskämpar! Denna gång lilla grå mot Baltazar som hon hade flugit på då han stod och åt. Hon trodde nog att han var i hennes skål! Ändå hade jag visat lilla grå att hennes skål stod i vardagsrummet och då var hon inte intresserad av att äta. Allt slutade i blodvite hos damen som muckade innan vi hann gå emellan!
Detta som då hände är inte vanligt hos våra hundar! Dem brukar inte slåss även om lilla grå alltid har haft lite humör men det var mer då hon var yngre.

Jag tror att lilla grå börjar på att bli dement och både ser och hör dåligt och det ställer ju till en hel del i hennes lilla värld. Dessutom så märkte vi igår att hon mest troligt har juver tumörer som har spritt sig. Jag har länge känt några små knölar men dem har inte vuxit eller så förutom nu på sista tiden och då även spridit sig som sagt var. Nu är lilla grå en gammal hund som blir tretton år i februari och en operation tror jag inte är aktuellt men jag vill ändå veta vad veterinären tror om detta och ska därför beställa en tid till veckan.

Tanken på att det kanske snart är the end of life för vår lilla sötnos är outhärdlig. Hon är min favorithund och jag hennes favoritmatte så vi har ett starkt band om man nu kan säga så om hund och matte. Så är det i alla fall! Att behöva fatta beslutet om att låta henne somna in blir svårt men börjar hon på att lida så måste jag ju göra det. En hund som på något sätt plågas vill jag inte veta av! Ännu är det nog rätt lugnt men det kan ju ske förändringar fort dessvärre på en sådan gammal hund.

Bjuder på en bild på lilla fina grå!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...