torsdag 19 november 2015

Flytt

I eftermiddag ska vi då äntligen tömma Es lägenhet och tillsvidare stoppa prylarna i förrådet. Hon sov sista natten i går på sitt boendet och bor tillsvidare hos sin pappa. Jag har legat på hyresvärden som håller på att renovera Es lägenhet om att det är önskvärt att dem skyndar på lite. Den första januari står det som inflyttningsdatum på kontraktet ( även om han då det skrevs på inte kunde garantera att lägenheten var klar för inflytt då ). Första januari är det tänkt att hemtjänsten kör igång hemma hos E och bostadsbidrags ansökan är från och med då så jag hoppas verkligen att det börjar hända något nu i den kommande lägenheten. Det har gått då gått fyra månader sedan dem sade att den skulle börja renoveras och det lustiga är att i går hade de ännu inte gjort klart badrummet och då var det ändå det första dem skulle börja med. Tror ni man blir något frustrerad då!! När jag skrev till killen som är hyresvärden så sade han att dem skulle försöka hinna klart innan julen men det tror jag vad jag vill på. Den som lever får se!

I morgon bär det av till Spanien och det känns otroligt spännande att få se detta komplex. Jag hoppas att det är lite värme där nere nu även om jag såg på väderleksrapporten att det skulle bli rätt så kyligt i Cabo Roig. Det skulle krypa ned till 11 plus så nog märks det att vintern har kommit dit för nu blir det några månader med svala vindar där nere men vintern är i alla fall mycket kortare än här hemma.

Nu bjuder jag på en bild på Es kommande sötnos! Låt mig presentera Alerta Albert som anländer i mitten på december till sin nya matte:





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...