lördag 28 november 2015

Flyttstädning

I förmiddags for vi till Es lägenhet och städade ur den. E själv är dunderförkyld och orkade inte följa med. Hennes pappa var där när vi kom och hade rensat avloppen i badrummet. Man tror att det ska gå rätt fort att städa ur en sådan pass liten lägenhet men det tog flera timmar ändå. Köket och badrummet är ju värst! Men nu är det gjort och nycklarna är överlämnade till personalen på boendet som jag för övrigt aldrig mer vill träffa. Speciellt deras chef ger jag inte mycket för!

Nu är det ett nytt kapitel och bara att lägga krut på framtiden och att den ska bli så bra som möjligt för min dotter. Hon får ju snart hem sin valp också och det tror jag kan bli en ännu mer sporre till ett tillfrisknande. E verkar trivas bra hos sin pappa och hans tjej samt halvbrorsan som nu är typ tre månader. Det är bra för det kan ju ta längre tid än planerat med flytten till lägenheten eftersom hyresvärden segar något fruktansvärt med renoveringen.

I går var ju mina hannar hos veterinären och skrapade tänderna som tydligen var riktigt usla. Troy har fått dra flera framtänder! Minst tre stycken som det ser ut och då är han ändå bara fem år. Baltazar har även han dragit åtminstone en framtand som vi kan se. Det är hopplöst att borsta deras tänder och därför svårt att hålla dem rena.

Nu blir det en lugn lördagskväll med lite myspys framför teven!
Bjuder förresten på ett par bilder! Först Daisy och Vera som är hennes dotter och så på den rensade och städade lägenheten.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...