söndag 15 november 2015

Hundar och hundliv

I natt liksom de senaste nätterna har jag sovit gräsligt dåligt och har vaknat av att jag inte riktigt har andas ( förmodligen på grund av snarkningar ), i natt hade jag även att det pirrade i både armarna och benen. Riktigt obehagligt! Vaknade och somnade om hela natten och börjar vara redigt less på att vakna mellan 03 - 05 om mornarna för att därefter ha svårt att somna om.
I går kväll vaknade jag av att jag hostade till och liksom höll andan. A var fortfarande vaken och hörde också det där och tyckte att det lät märkligt. Jag sade att det säkert beror på att jag bitvis snarkar. Innan detta hade jag nämligen gjort det! Sömnsvårigheterna beror naturligtvis på alla tankar om ditt och datt! Konstigt att man tänker så jävla bra på natten....

Lilla grå har både i går och i dag på förmiddagen flämtat av och till dock inte mycket och för en stund sedan så hostade hon till vid ett tillfälle när hon låg ned. Hon får sin hjärtmedicin och tycker bra om den eftersom den smakar kött men jag undrar varför hon flämtar. Har hon blivit sämre, är det medicinen som påverkar eller vad är anledningen. Fortsätter det och blir sämre så får vi ju så klart uppsöka veterinären igen och fatta ett sorgligt beslut. I övrigt så är hon ju pigg!

Efter lunchen så ska vi åka till E och packa bilen full med kartonger för att därefter köra grejerna till förrådet som vi nu hyr till henne. Efter det så bär det av till zoo för att inhandla valpsaker. Gissa om E längtar!!! Undrar just vad hon ska döpa sin kommande hanvalp till?! Den 15 december är den leveransklar men ska först ögonspeglas. Hur den ska fraktas till Umeå återstår att se! Det är ju en bit ifrån Gotland men kanske att uppfödaren som jobbar i stan tar den med sig. Hoppas det! Ska hur som helst bli jättekul för oss alla att välkomna en ny flockmedlem och familjemedlem.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...