onsdag 25 november 2015

Inläggning

Jag hade några trevliga dagar i Cabo Roig tillsammans med min bror. Vi var och tittade på några boenden och promenerade runt väldigt mycket i områdena. Det blev oftast runt 1, 5 mil per dag vilket bara var skönt. Jag älskar klimatet och även om det nu är vinter även där nere och rätt kyliga vindar där temperaturen bitvis låg på inte mer än 6 - 9 plus, så värmde solen och temperaturen steg under dagen.

Vi tittade som sagt var på lägenheter under lördagen och söndagen. Att det även blev på söndagen var faktiskt en ren slump. Vi traskade runt och tittade i skyltfönstren där olika mäklare hade lagt ut objekt och vid sista fönstret som jag hade som avsikt att kolla in extra noga efter att ha blivit intresserad vid förra besöket. Bäst som vi stod där så öppnades dörren och en kille som visade sig vara mäklare bjöd in oss i butiken. Det slutade med att han visade oss runt på olika ställen där dem hade nybyggda bostäder. Men inget av dem kändes lockande och vi for tillbaka till Cabo Roig. Men så kom mäklaren på ett till objekt som var under uppbyggnad i just CR men som låg en bit ifrån stranden och restauranggatan. Jag hade ju önskemål om ett boende nära stranden och alla faciliteter. Fast tänkte att okey vi far och tittar på detta ändå!

Vilket var det bästa jag har gjort för jag blev så förtjust i lägenheten som låg bara två kvarter ifrån där vi hyrde lägenheten de här dagarna. Området är lugnt och fint men läget kanske inte det bästa om man vill ha nära till restaurangerna och stranden. Det går att gå vilket jag och min bror gjorde men vid ett ställe är det vanskligt att promenera då dem inte har någon trottoar där och det kan vara ganska trafikerat. Dagtid går det ju att gå men inte när det har mörknat utan då tog vi en taxi tillbaka till lägenheten. Nu ska det byggas en gång bro över motorvägen men när är det ingen som vet. Lägenheten är på 62 kvm så den är inte så stor men har två sovrum, två badrum ett kombinerat kök och vardagsrum och en megastor terrass på 32, 2 kvadratmeter.

Jag funderade över natten och dagen där på gick vi dit igen och tittade en tredje gång på lägenheten då jag hade kollat in den två gånger dagen innan.

Eftersom jag skulle få tvättmaskin, diskmaskin och aircondition inkluderat i priset om jag slog till så fanns det liksom ingen tvekan för mig. Så nu är jag lägenhetsägare i Spanien! Vi var i förrgår till advokat och notarius publicus och gjorde affären. En norska som jobbade som advokat var med under proceduren och hon har även hand om alla papper samt att dem har min fullmakt att hjälpa till med allt som behöver göras. I februari ska lägenheten vara klar och i maj åker vi ned för att möblera den. Det känns rätt overkligt men fantastiskt kul! Jag kommer att tillsvidare ha lägenheten som en semesterbostad och ha kvar min bostad här i Sverige.

E då....ja hon mår inte så bra just nu fick jag precis veta! I måndags natt åkte hon in på sjukhuset igen och är fortfarande kvar där. I dag skulle hon ha permis ett tag och bland annat åka ned på stan och handla lite. Hon hade tagit taxi till sjukhuset eftersom hennes pappa inte var hemma och hans flickvän låg och sov. Hon har förresten inte körkort och kan knappt någon svenska då hon är från Thailand. Hon lär förstås ha undrat var E var när hon vaknade!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...