onsdag 4 november 2015

Lägenheten

I går var jag och E och tittade ännu en gång på den lägenhet hon ska flytta in i. Dem har inte gjort något åt den ännu mer än cementerat golvet och burit upp kaklet men som hyresvärden sade så går det fort när dem väl sätter i gång. Det är en stor tvåa på 65 kvm men med en ganska så hög hyra med tanke på att den ligger i ett gammalt hus utan balkong och 1,5 mil utanför staden. Dock så blir det ju totalrenoverad! Dessutom så får E bostadstillägg! Annars hade hon aldrig fixat hyran på 5748 kr eller vad det nu var! Det går ju dessutom att byta lägenhet någon gång när hon känner för det och får tag i något med en balkong och lägre hyra i byn.

Efteråt så var E hungrig så vi for till en pizzeria och käkade! Det var kul att se att hon verkade må bättre än härom dagen och hon har en helt annan mognad än för ett år sedan. Vilket jag också påpekade! Hon är övertygad liksom mig om att hon kommer att fixa det här med att bo i en egen lägenhet bara hon kommer in i det hela och där har hon ju blivit lovad stöd och hjälp av kommunen. Tack och lov att hon nu slipper det där boendet och enhetschefen som jag verkligen känner avsky för. USCH! Så mycket som blev fel och en sådan arrogans och ett dåligt bemötande som vi föräldrar har fått under de här fem åren som E har bott där. Det vill vi aldrig mer behöva uppleva!

E ringde i dag och ville ha en större slant överförd till sitt konto så att hon kunde åka och titta på och eventuellt köpa grejer till sin nya lägenhet. Hon lät verkligen ivrig och toklängtar till dess hon får flytta. Så glad och så peppad!! Själv så sitter jag här med tårar i mina ögon och gläds med henne och vågar nästan inte tro på att hon är på bättringsvägar. Men det verkar onekligen som så! Faktiskt!!!






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...