torsdag 12 november 2015

Medicinskt ansvar

E var och träffade sin samtalskontakt samt läkaren för att be om att få eget medicinskt ansvar när hon flyttar. Något som läkaren ej gick med på! Hon blev då arg och sade att hon tänker inte betala för denna tjänst och faktum är att jag förstår hennes ilska. Hon är myndig och blir 25 år i januari! Hon flyttar till något helt eget framöver och hon har så vitt jag vet inte dribblat och gömt undan piller på länge. Visst måste hon få en chans och bli trodd på?! Det är möjligt att jag inte vet allting som har pågått men jag försöker i alla fall att lita på min dotter och jag har svårt att tro att hon skulle göra ett nytt försök att överdosera hur dåligt hon är mår. Hon får ju dessutom en liten hund att tänka på!

På tal om hund så fick vi ju veta att lilla grå har ett allvarligt blåsljud på hjärtat och rekommenderades att avliva henne. Det kändes helt galet att göra det och därför så bestämde vi att ändå låta ytterligare en veterinär lyssna på henne och göra en bedömning. Tur är väl det för visst har hon ett blåsljud och visst är hon lite dement numera men hon är inte redo för sprutan ännu och därför skrev denna veterinär ut hjärtmedicin till henne. Nu ger vi den två gånger per dag tillsvidare och håller samtidigt koll på hennes hjärtfrekvens och andning.

Här nedan har ni en gammal bild på lilla grå när hon fick fem valpar men tre dog. Dem två som överlevde mår bra och den ena bor hos oss och är i dag sju år gammal.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...