torsdag 5 november 2015

Pepp

E smsade mig att hon nog inte skulle orka fara till sin ridning i dag heller. Dels för att hon har ångest för allting i dag och dels för att hon hade ont i halsen. Men jag peppade henne att ändå fara och jag hoppas att hon gör det eftersom hon redan har missat fyra ridlektioner. Jag tror att det är bra om hon får fokusera på något annat än sig själv och sitt mående ett tag och jag har lovat att hämta henne direkt efter ridningen.

Det löste sig med förrådshyrningen också efter att jag hade letat och kollat efter ställen att magasinera Es möbler tillsvidare. På ett ställe var dem gräsligt dyra, på ett annat ställe svarade dem ej på min förfrågan men på det tredje fick jag napp på ett lite större förråd till en bra penning. Dessutom så visade det sig att killen som sköter om uthyrningarna är en gammal kompis till mig. Ibland är världen liten!

Jag själv är inne i en period nu igen då jag sover urdåligt och vaknar vid femsnåret. Är rätt spänd i kroppen och har lite hjärtklappning sedan flera dagar tillbaka men inte alltid utan den kommer och går. Det är säkert de förändringar som jag står inför i mitt liv som gör mig nervös och orolig samtidigt som jag ju vill detta och ser fram emot det. Det lättar nog när allting har fallit på plats!

Nedräkningen har börjat till dess jag och min bror åker till Spanien för att titta på lägenheten. Femton dagar kvar! Ska de bli flytt eller inte - är den fin så slår jag till, köper lyan och bosätter mig där framöver. Annars får det vara tillsvidare! Jag kommer att flytta själv och bara det är lite skrämmande om jag ska vara ärlig men man måste våga också här i livet....


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...