fredag 6 november 2015

Pissed Off

Var förbi E med kartonger och möttes av en mycket irriterad tjej som ville ha skjuts upp på sjukan för att konfrontera läkaren som säger att hon inte får ha eget medicinansvar. Jag försökte att lugna henne men till ingen nytta! Hon hade velat ha en Sobril på det boende hon bor på men ingen personal hade varit tillgänglig så hon fick vackert vänta till dess dem kom hem. Alla med ångest vet hur jobbigt det är och att man vill ha lindring omedelbart och nu när hon inte fick det så blev hon riktigt arg. Hon vill ha eget medicinansvar och skulle därför vänta ut överläkaren på psykakuten. När jag nu två timmar senare frågade hur det gick så satt hon fortfarande och väntade på att få träffa doktorn.

Hoppas att det gå bra! Till saken hör att eftersom hon har överdoserat och dribblat med sina mediciner inte bara en gång de senaste åren så finns det inget förtroende för henne inom sjukvården gällande eget ansvar. Rätt förståeligt anser jag men samtidigt så ska hon nu flytta till en egen lägenhet och borde därför få förtroendet att sköta detta själv. Hon är ju vuxen och det ska vara hennes ansvar att vilja sköta medicineringen utan att välja att avsluta sitt liv när det blir för tungt. Kanske är jag blåögd och naiv men jag väljer att hoppas och tro på att E aldrig aldrig mer gör några försök till att vilja ta sitt liv. Därför stöttar jag henne i detta!



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...