torsdag 12 november 2015

Snurrigt

Jag har haft så mycket omkring mig och tankarna har varit på högvarv mest hela tiden. Så till den grad att jag fullkomligt hade glömt bort att ansöka om förlängt bostadstillägg och aktivitetsersättning för E. I går fick jag i väg alla handlingar via internet och den vanliga posten för kompletteringar. Tyvärr på tok för sent så hon kommer att bli utan bidrag eftersom FK är rätt duktiga på att dra ut på sina beslut. Jag var i kontakt med vdc redan i juni för att se till att E fick ett nytt läkarintyg vilket ju är brukligt att lämna in vid varje ny ansökan. Läkaren var på semester och först i höstas fick E träffa doktorn för att få intyget. Jag kan tycka att det är skitlöjligt att kräva in läkarintyg på någon som i alla år har haft samma diagnoser som aldrig kommer att gå bort. E har en lindrig cp skada, hon har en hjärnsynskada, hörselnedsättning, adhd, autistiska drag samt ett lindrigt begåvningshandikapp. Allt detta står i intyget och allt detta har alltid stått i alla intyg i alla år ;-).

Nåja! Tur nog att vi föräldrar eller åtminstone jag kan hjälpa till ekonomiskt. Hon äter ju dessutom och bor gratis hos sin pappa till dess hon flyttar in i sin lägenhet. Hoppas att FK snabbar på nu när jag har klantat mig!

E mår nog lite bättre nu men har inte orkat att jobba utan jobbar på där hemma med att packa. Nästa torsdag ska vi tömma lägenheten och när jag är åter från Spanien så ska jag köra i gång med flyttstädet.

E har nu fått veta att det blir en liten sheltiehanne som hon får köpa av finaste E och T, mycket duktiga och underbara människor med en stor kunskap och vana gällande hundar och aveln. E får med andra ord en fin valp!! Tack till familjen W för att vi får äran att köpa E en valp av er!

Själv är jag nervös inför Spanienresan! Det är mycket som jag har att fundera på om det blir köp av.Vad ska jag göra av alla mina grejer, bilen och så vidare!
Hundarna delar vi upp och A tar grabbarna medan jag tar Daisy med mig ( men jag hade kunnat låta henne bo hos någon här hemma som hon känner ) och lilla grå sjunger nog som sagt var på sista versen. Trots hjärtmedicinen! Jag tror inte att jag släpar med mig en sådan gammal hund till Spanien vid en eventuell flytt.

Det jag framför allt kan sörja om jag flyttar är att jag måste sälja det boende jag har nu som är riktigt fint och har ett kanonläge med skyddad tomt ( ingen insyn ) på bakgården. Men jag kan inte heller behålla det på grund av ekonomin! Sedan så kommer jag förstås att sakna mitt älskade barnbarn men tänker som så att dem får ju komma och hälsa på mig allihop.

Jag vet mer hur det blir efter min Spanienresa! Först och främst så får jag utgå från den och titten på lägenheten och komplexet i Cabo Roig. Sedan ta ställning till hur jag ska göra!

Här kan ni se en video:

https://vimeo.com/25706535





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...