fredag 6 november 2015

Sorgligt besked

I förmiddags var jag till veterinären med lilla grå eftersom vi hade funnit fler knölar i hennes juver. Men det visade sig inte vara hennes största problem! Dem är inget att oroa sig för menade veterinären på. Däremot så lyssnade hon på Vicky och hörde ett mycket kraftigt blåsljud på hennes hjärta och var chockad över hur fort det har gått. För fyra fem månader sedan hördes inget blåsljud på hjärtat och nu jättekraftigt. Hon rekommenderade faktiskt avlivning och menade på att det kommer att gå fort med försämringen och det ihop med Vickys förändrade beteende, som förmodligen beror på demens eller rent av en tumör i skallen gör oddsen dåliga. Veterinären såg att Vicky inte kunde fokusera blicken då hon lyste i hennes ögon och att hon var stirrig i sitt sätt.

Jag åkte hem och grät över att vi måste fatta detta jobbiga beslut, jag grät över att jag under de sista sexton månaderna har förlorat både min mamma, pappa, Cindy och nu även kommer att förlora Vicky. Det gör ont! Riktigt jävla ont!

E är fortfarande hemma och jag har talat med henne för en stund sedan. Ville berätta om lilla grå och vad som komma skall. E mådde inte riktigt bra i dag heller men jag hoppas att hon klarar av att vara stanna hemma utan att bli inlagd. Hon sade i går att hon inte har som avsikt att lägga in sig på psyket. Dessutom så har hon ju inte tid med det utan måste packa som tusan nu. Om två veckor flyttar vi hennes prylar!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...