måndag 14 december 2015

Allt lugnt

I dag är det en lugn dag på alla fronter! Vicky mår bättre och verkar inte ha ont längre i sin nacke och andningen verkar också bra eller i vart fall så bra som det kan vara med ett hjärtfel. Hon har sovit hela dagen och det är verkligen inte konstigt med tanke på att hon inte kunde sova natten mot i går och under hela gårdagen på grund av smärtan i nacken och kanske hjärtat. Det är svårt att veta exakt varför men båda grejerna spelar nog in till hennes sömnbrist och hon försökte ligga ned flera gånger men ville inte lägga ned huvudet.

Vi ska trots att det är bättre ändå till veterinären i kväll på deras drop in tid för att låta henne lyssna på min lilla söta grå. För säkerhet skull! Jag är helt slut mentalt efter denna pärs med massor av oro och har sovit säkert 1,5 timme i dag på förmiddagen för att ta igen lite krafter.

Har suttit och kollat efter lägenhet i Holmsund men det finns inte något utbud som kan vara lämpligt. Hoppas att det dyker upp något framöver!

E har det nog bra för jag har inte hört av henne annat än via sms igår om hennes ridning. Jag gläds åt hennes bättre mående och hoppas att det håller i sig. Hon ser väldigt mycket fram emot att snart kanske få flytta in i sin egen lägenhet med sin alldeles egna lilla vovvsing.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...