fredag 4 december 2015

Ett år

I dag är det ett år sedan min pappa dog! Jag vakade vid hans sida och så gjorde E också men hon hade givit sig hemåt en sväng på morgonen och precis innan hon kom tillbaka, så valde pappa att somna in för gott. Han hade varit borta och neddrogad hela kvällen och natten så vår sista kontakt var där någon gång på eftermiddagen dagen innan. Vi spelade Sven Bertil Taube visor för honom som han lyssnade på och pratade om ditt och datt. Ja han kunde ju inte prata direkt utan bara säga ja, nej och jag vet inte. Jag minns dock att jag sade till honom att om det finns ett liv efter döden så ville jag att han skulle bevisa det för mig och vaka över mig. Ja svarade han mig då! Ännu har jag då inte sett några tecken på att det skulle finnas något mer efter döden...

Jag sitter här med tårarna rinnandes nedför mina kinder för det har verkligen varit tufft sedan han och mamma gick bort. Saknaden har varit oerhört tung att bära och inga saker i världen kan fylla det tomrummet som jag känner inombords. Ingen snygg bil, ingen stor vräkig tv, soffa, lägenhet i Spanien och så vidare. Det enda jag hade önskat hade varit att få ha mina föräldrar i livet igen! I dag är en tung dag men jag tröstar mig med att vare sig pappa eller mamma behöver plågas mer. Återigen en dag ska vi ses!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...