måndag 21 december 2015

Flytten

Hastigt och lustigt så fick E tillgång till sin renoverade lägenhet och i helgen som var har vi flyttat hela hennes bohag och hjälpt henne att komma i ordning. Dock så återstår en hel del innan det är fit for fight. Lägenheten blev fin men dem hade inte bytt ut toaletten vilket i och för sig inte gör något, dem hade inte satt dit någon ny spis utan det är en gammal modell med tre plattor och ugn. Spisen är större än diskbänken så den sticker ut en bra bit utanför men inte det heller bryr sig E om. Hon är nog tacksam och glad över att ha fått tag i en egen lägenhet och det förstår jag till fullo. Den är stor och rymlig och ligger bra till i byn. Hyran är förvisso hög och hon kommer att få det tjärvt ekonomiskt eftersom hon får ut exakt lika mycket som innan flytten då hon bodde på boendet men hyran är ju nu 500 kr dyrare och hon har mer utgifter än då. Inte ens tv avgift behövde hon betala förutom boxeravgiften som hon prenumenerar på och som hon även fortsättningsvis kommer att använda sig av för att kunna se på tv.

Det kommer som sagt att bli tufft för E rent ekonomiskt och i framtiden får hon nog byta till en lägenhet med lägre hyra men fram till dess så får jag och hennes pappa hjälpa henne om det krisar. Hon är i alla fall väldigt väldigt glad åt att ha flyttat in i sin lägenhet, att få sköta sig själv och slippa boendet där hon för övrigt aldrig hörde hemma. Det var det dummaste jag gjorde när jag gick med på att låta henne bo där. Idiotiskt val men nu blickar vi framåt och lägger all skit bakom oss. En ny tid är här!

Den 28 december kommer den lilla parveln för att bo hos E. Vi får valpsäkra hennes lägenhet innan så att han inte dyker på kablar och elände för alla vet vi ju hur fort det kan gå med en liten valp i huset. Hux flux så har en olycka skett! Uppfödarnas försäkringsbolag kommer att ringa mig gällande hans försäkring men jag kommer att försäkra honom i det vi har våra andra försäkringar hos. Både hem och hundar!

Det blir en lugn jul i år! Jag, E, min bror och A kommer att vara här hos mig och det blir inte mycket julmat heller för den delen. Lite köttbullar, potatis, skinka, prinskorvar och omelett med spenat. Mätta lär vi nog bli ändå!

I slutet på februari flyger jag ned till Spanien och besöker min lägenhet som ska bli klar då. Har beställt möbler och hoppas att dem är i tid och att bygget också blir klart i tid. Enligt byggmästaren och mäklaren så hålls schemat och den ska stå klar den 28 februari. Det ska bli otroligt spännande att se lägenheten när den står klar men i veckan skulle de sättas in köket så då får jag förhoppningsvis bilder skickade till mig från mäklaren.

Lilla grå hänger kvar och mår mycket bättre nu tack vare sin hjärtmedicin och sin vätskedrivande medicin som hon får tre gånger per dag ( vi fick åka till veterinären och kolla upp henne och vid en röntgen så visade det sig att hon hade vätska runt både hjärta och i lungorna. Hon hostar nu inte längre och kan kanske leva ett tag till nu. Jag gruvar inför nyårsaftonen för hon är väldigt rädd för smällare och det kan säkert bli påfrestande för hennes hjärta att vara så där rädd. Tänk om dem kunde förbjuda raketer av alla sorter!

Jag lägger in bilder från lägenheten så fort jag har fått några och passar nu på att önska er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...